Almi och Innovationskontor Väst stödjer utvecklingen av inkubatorprojektet Improve

Almi och Innovationskontor Väst har beslutat att stödja ännu ett av våra projekt med en finansiering. Denna gången handlar det om en vidareutveckling av ett forskningsprojekt som drivits vid Högskolan i Borås. Bakom projektet står Hannes Göbel och Stefan Cronholm som utvecklat verktyget Improve, ett IT-baserat verktyg som syftar till att stödja effektivisering och processförbättringar inom företag och organisationer. Några av de aktiviteter som inkluderas i Improve är problemidentifiering, processbedömning, målbestämning, samt innovativa lösningar för att nå målen. Resultatet av forskningen visade att företag kan reducera sina kostnader, förbättra sin kvalitet och få nöjdare kunder med hjälp av Improve.

Idag används Improve främst inom IT-sektorn, men med hjälp av Almis och Innovationskontor Västs bidrag på 25 000 respektive 60 000 ska de nu utveckla verktyget för att försöka anpassa det till flera typer av sektorer.

– Vi är mycket tacksamma för detta bidrag, pengarna kommer att vara väl till nytta då vi ska verifiera och implementera förändringarna, säger Hannes Göbel.

– Vi är också nöjda med samarbetet med Inkubatorn. Genom bland andra Anett Kansanen, har de hittills varit ett mycket gott stöd för oss. Genom våra möten har vi identifierat nya möjligheter för verktyget och de har också bidragit i finansieringsfrågan genom deras stora kunskaper i ansökningsprocessen.

Kontaktuppgifter:
Hannes Göbel, Improve