Multisport i Mark vill växa tillsammans med Inkubatorn

Multisport i Mark vill växa tillsammans med Inkubatorn

Nyligen flyttade ett nytt Inkubatorbolag in i våra lokaler i Textile Fashion Center; Multisport i Mark AB. Företaget grundades 2007 av Ulf Högberg och Joakim Tellenmark. De började som en leverantör av konstgräs, men efterfrågan bland kunderna blev allt större. Idag arbetar de med en helhetslösning och kan erbjuda kunderna all utrustning som behövs, från det första spadtaget till en färdig sportanläggning. Ett arbete som i vanliga fall skulle kräva minst 5-6 leverantörer. Med denna helhetslösning är Multisport i Mark unika i Sverige.

Varför har ni sökt er till Inkubatorn?
– Vi kontaktade Inkubatorns eftersom vi är i ett expansionsskede och det händer mycket i vårt företag nu, men vi har för dålig struktur och är för få personer för att hantera det. Vi behöver stöd i att bygga företaget och fortsätta att expandera. Dessutom behövde vi bättre lokaler. Så de största anledningarna var helt enkelt att vi behövde samarbetspartners, struktur, ett bra nätverk och kontor, berättar Mats Rotting från Multisport i Mark.

Vad hoppas ni att samarbetet ska ge er?
– Med Inkubatorns stöd hoppas vi kunna få rådgivning i olika kostnadsfrågor och att undvika att gå på klassiska missar som företag kan göra medan de växer.

Vi ser mycket fram emot detta samarbete och önskar Multisport i Mark AB all lycka till!

Här hittar du mer information om Multisport i Mark