Snart dags för Friidrotts-SM 2013 och workshopen Mästerskap förenar och inspirerar.

I slutet av månaden drar Friidrotts-SM 2013 igång. Vi på Inkubatorn i Borås vill påminna om workshopen Mästerskap förenar och inspirerar, som kommer att arrangeras den 30 augusti i samband med idrottsevenemanget.
Workshopen är ett samarbete mellan Inkubatorn i Borås, SISU Idrottsutbildarna, IK YMER, och Svensk Friidrottsförbund.

Läs mer på SM2013 Workshop 30 augusti

Kristine Josephsson, projektledare SM i Friidrott, IK Ymer

Kristina Nilsson, SISU Idrottsutbildarna

Anett Kansanen, presskontakt, Inkubatorn i Borås
anett@ink-boras.se 0762-74 86 00

Sara Axelsson, Webbredaktör, Inkubatorn i Borås
sara@ink-boras.se

Ymer Friidrottsförening, en anrik klubb med lång tradition inom idrott. De har under flera år angagerat sig i stora event inom bland annat friidrott i Borås.

SISU, finns lokalt i Borås och Sjuhärad och är idrottens studieförbund som stöttar och inspirerar  idrottsföreningar att jobba med utbildning och utveckling genom folkbildningens metoder.

Inkubatorn i Borås är medlem i Swedish Incubators & Science Parks, den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.