Entreprenörsvalet 2014 vägleder dig till rätt företagsstöd i Boråsregionen

Entreprenörsvalet 2014 vägleder dig till rätt företagsstöd i Boråsregionen

Om du väljer att starta, driva, utveckla eller växa ditt företag så har Boråsregionen ett stöd som stärker dina möjligheter att lyckas. Nu har sju aktörer som arbetar med företagsstöd gått ihop för att synliggöra detta i kampanjen Entreprenörsvalet 2014. Syftet med kampanjen är att göra fler människor medvetna om vilket stöd som finns tillgängligt i Boråsregionen när det gäller till exempel rådgivning, kapital, nätverk och infrastruktur. För att genomföra kampanjen har Entreprenörsvalet 2014 fått ett bidrag från Sparbanksstiftelsen Sjuhärad, som kommer att delas ut under en ceremoni på Textile Fashion Center ikväll.

”Med dessa pengar och alla aktörers engagemang hoppas jag att vi kan göra ett grymt ”valår” och entusiasmera nya och gamla företagare att säga JA! och hitta sitt företagsstöd i Boråsregionen”, säger Anett Kansanen från Inkubatorn i Borås, en av initiativtagarna.

Vi är aktörerna bakom Entreprenörsvalet 2014:
Almi Företagspartner
Connect Väst
Coompanion
Drivhuset
Inkubatorn i Borås
IUC
Nyföretagarcentrum

Entreprenörsvalet 2014 kommer under augusti och september att åka ut på en ”val-turne” i Sjuhärad till en stad nära dig, men till dess hittar du oss på Internet.

Entreprenorsvalet2014.seInstagram och Facebook (var 100:e like får en present!)

Kontaktuppgifter:
Anett Kansanen, affärsutvecklare, Inkubatorn i Borås
anett@ink-boras.se

Sara Axelsson, kommunikatör, Inkubatorn i Borås

Inkubatorn i Borås är medlem i Swedish Incubators & Science Parks, den rikstäckande branschorganisationen, och bidrar till att utveckla det nya näringslivet i Sverige.