Espira Inkubator AB byter namn till Inkubatorn i Borås AB

I samband med Borås Stads Kommunfullmäktigemöte 15 mars togs beslut om att byta namn på Espira Inkubator till Inkubatorn i Borås. Det är ett naturligt steg efter ägarbytet i januari då Borås Stad förvärvade samtliga aktier i Espira Inkubator AB. Bolaget var tidigare en del av Espira Stiftelse. Inkubatorn i Borås är ett tydligt namn och beskriver bolagets verksamhet och dess säte. Inkubatorn kommer även fortsättningsvis ha ett upptagningsområde i hela Sjuhäradsregionen samt verka nationellt genom sin nischade modeinkubator. I samband med bolagstämmen kommer även nya ägardirektiv och ny bolagsordning fastställas.

BoråsINK stöttar entreprenörer med innovativa idéer med idéutveckling, finansiering, relevanta nätverk och kontor som bidrar till en snabbare marknadsetablering. Lokaliserade i Textile Fashion Center i Borås är BoråsINK dessutom Skandinaviens ledande affärsutvecklingspartner för textilrelaterad innovation.