Mark & Stencenter öppnar ny butik i Uddevalla

Mark & Stencenter öppnar ny butik i Uddevalla

Trädgårdsbutiken Mark & Stencenter har sedan starten år 2000 blivit ett känt namn i Borås med sitt stora utbud av pool, spa och trädgårdsprodukter. Nu i juli tar bolaget nästa steg och öppnar en ny butik i Uddevalla. ”Vår förhoppning är att nå ut till större delen av Bohuslän och Trestad med vårt budskap om att vi finns där för att hjälpa till vid skapandet av drömträdgården”, säger Calle Karlsson, ägare och marknadsansvarig.

Mark & Stencenter satsar mycket på inspiration. Precis som butiken i Borås erbjuder även den nya butiken på inspirerande utställningar för kunden. Calle Karlsson berättar att de har inrett med flera miljöer som visar upp deras utbud. Bland annat ett mörklagt rum som demonstrerar hur olika ljussättningar ser ut på kvällen.

Folkpool Swimmingpool och Spa är en mycket viktig del i denna satsning och kommer att synas extra mycket i butiken i Uddevalla till dess att butikens nya varumärke är etablerat.

Calle Karlsson, ägare och marknadsansvarig, Mark & stencenter
0704 96 09 11 calle@markstencenter.se