MASKA utvalda av EU-kommissionen till Weareurope i Japan

MASKA utvalda av EU-kommissionen till Weareurope i Japan

EU-kommissionen väljer varje år ut 40 europeiska företag som får medverka på exportmässan Weareurope i Japan under mars 2013. Som ett av endast två svenska företag är MASKA utvalda till exportsatsningen. Weareurope anordnas av EU en gång per år och deltagarna är lovande och växande modeföretag med potential att utvecklas starkt på den japanska marknaden. Tidigare deltagare har bland andra varit Henrik Vibskov.

-Det är väldigt roligt att EU liksom vi ser våra möjligheter i Japan. Vi har redan en distributör där och sex återförsäljare. Eftersom vi även medverkar i Exportrådets satsning i februari 2013, så är jag säker på att vi kommer att växa mycket på den japanska marknaden nästa år, säger Maria Svensson som är VD för MASKA.

MASKA startades 2009 och är verksammma på sex marknader. Företaget formger och säljer stickade damplagg i högsta garnkvalitet. Exklusiva material och dekorativa strukturer och stickade mönster hör till företagets kännetecken. Största exportlandet förutom Japan är Schweiz och företaget har för närvarande 25 återförsäljare.

Kontaktperson: Maria Svensson, maria@maska.se eller +46 (0) 702 17 88 28

MASKA är medlem i Modeinkubatorn, en nischad inkubator som verkar för att skapa förutsättningar för entreprenörer inom textil och mode att etablera sig på marknaden. Modeinkubatorn ingår under Inkubatorn i Borås och stödjer nationellt nya och befintliga småföretag.