Modeinkubatorn tar plats under London Fashion Week och lockar besökare med ett skandinavisk showroom

Modeinkubatorn tar plats under London Fashion week i Swedish Showroom, Somerset House. Där ger Modeinkubatorn plats åt 3 av sina medlemmar/företag, Common, Maska och Billy and I. I samma rum, The Swedish Showroom, visar även Rodebjer och Altewai Saome.

Läs mer om eventet i annan press:

COMMON, årets nykomling 2013 på Ellegalan i Sverige beskriver sig själva som ett nytt svenskt märke med en unikt sätt att ta sig an mode för män. Företaget är baserat i Malmö och drivs av duon Saif Bakir och Emma Hedlund som med sitt kaxiga och helt svenskproducerade märke Common blandar svensk minimalism med internationella influenser.

Billy and I: Klara Zethraeus är designern bakom det växande märket Billy and I. Märket som startade 2010 och skapar kläder som inspirerar – inte dikterar. Klara driver företaget tillsammans med sin man Adrian Zethraeus.
”Vi vill inspirera bäraren till att uttrycka sin personliga stil genom våra kläder. Kollektionerna består av plagg med enkla snitt, rena linjer och lyxiga material som blir favoriter i garderoben.”

MASKA skapar med djup kunskap om det stickade hantverket, plagg med material och form i perfekt harmoni. Utsökta detaljer, exklusiva material och dekorativa strukturer hör till MASKAs kännetecken. MASKA gör plagg med mångsidighet och lång hållbarhet och arbetar delvis oberoende av  säsong. MASKA lanserades i januari 2010 av Maria Svensson och Lisa Leierth och är baserat i Göteborg. 2011 nominerades MASKA till årets "Rookie" av Svenska Moderådet.