Ny VD i Enrad AB, Borås

Ny VD i Enrad AB, Borås

Styrelsen i Enrad AB har rekryterat ny VD. Han heter Tony Berggren och kommer närmast från Kruge Sverige AB där han var försäljningschef. Tony har under sin karriär skapat sig en gedigen erfarenhet och ett stort kontaktnät inom framför allt VVS-branschen, där han verkat sedan 1990 i olika roller såsom: Försäljningschef, Sverigechef och VD. Tony har även haft en internationell exponering under längre tid.

"Sammantaget är vi mycket nöjda med rekryteringsprocessen, men framför allt med resultatet", säger Henrik Jansson, Styrelseordförande.

Tony tillträder tjänsten under september månad.
”Jag ser stora möjligheter för Enrad AB som kan erbjuda marknaden ett unikt systemkoncept med spetsteknik”, säger Tony Berggren.

Enrad AB utvecklar, producerar och säljer kylmaskiner/ värmepumpar enligt ett unikt, egenutvecklat och patenterat systemkoncept, uppbyggt i moduler med stor energibesparing och hög miljöklass.

Tony Berggren, ny VD för Enrad AB
tony.berggren@enrad.se