Pressinbjudan till ESPIRA-dagen 18 maj

Pressinbjudan till ESPIRA-dagen 18 maj

Välkommen till en intressant dag då det serveras färsk information om resultaten av tillväxtsatsningar i Sjuhäradsbyggden. Förutom presentationer av verksamheten och nya företagssatsningar och utvecklingsprojekt ges möjligheten att träffa entreprenörer från nystartade framtidsföretag. Vi har också under dagen en särskilt intressant gäst i Paul Källenius, en av grundarna av entreprenörsbolaget Consortio Invest AB som köpte postorderföretaget Haléns för två år sedan, och som driver näthandelsplatsen Bubbleroom. Paul Källenius kommer att berätta mer om de utmaningar och möjligheter som uppstår i och med en snabbt växande e-handel.

På plats finns också alla de företagsstödjande organisationer i ESPIRA-huset som under dagen på olika sätt presenterar hur de arbetar med tillväxt i regionen.

Information om program och tider hittar du i den bifogade inbjudan (se pdf-fil). Har du frågor om ESPIRA-dagen kan du kontakta ESPIRAs vd Henrik Essunger på 033-435 79 10 eller projektledare Therese Bengtsson på 033-435 79 06 .
Varmt välkommen!