Torkskåp för hästtäcken nominerad till Årets Bästa Innovation på Equitanamässan i Tyskland

Svenska Carlund Horse Equipment AB ställer ut på Equitanamässan (16-24 mars), som är en av världens största mässor för hästsport- och stallprodukter. Tillsammans med Großewinkelmann (en av Tysklands största återförsäljare), så ställer Carlund Horse Equipment AB ut sina certifierade, brandsäkra och effektiva torkskåp för hästtäcken. I skåpet finns det egonomiska hängare, som även går att köpa separat om stallet redan har ett torkrum.

Varje år nomineras innovativa produkter i sex kategorier och 2013 är det ett 60-tal nominerade. Carlunds torkskåp är nominerade i kategori 2 Stallteknik och tillbehör.

Elisabeth Carlund är grundaren och entreprenören bakom Carlund Horse Equipment AB, som under hösten attraherade Roslagens Affärsänglar att investera och engagera sig i företaget. Bolaget utvecklar och säljer även andra innovativa upphängningssystem för stallinredning, alla med fokus på ergonomi.

-Våra produkter skall ge mer tid för hästen och vi utvecklar dem, så att de skall bli så användarvänliga som möjligt. Vi hoppas att Carlund Horse Equipment blir det självklara valet för alla stall, som vill skapa en ergonomisk och effektiv arbetsmiljö. Branschen är stor och det finns många stall som kan förenkla vardagen för sina ryttare och stallpersonal genom att använda våra produkter, säger Elisabeth Carlund.

Kontaktperson:

Elisabeth Carlund, elisabeth@carlundhorse.se  +46 733 450 710