Hans Berg under spelning på Bonniers konsthall

Pressmeddelande -

Live konsert och katalogrelease: Nathalie Djurberg & Hans Berg - Only for the Wicked

Vi firar den nya katalogen till utställningen Nathalie Djurberg & Hans Berg – Only for the Wicked med en release på Borås Konstmuseum. Konstnärerna är på plats denna kväll och det blir ett unikt tillfälle att få uppleva en improviserad elektronisk konsert av Hans Berg.

Hans Bergs musik tillsammans med animationer av Nathalie Djurberg skapar en helhetsupplevelse mitt i utställningen. Musiken hämtas från duons filmer och installationer, sammanblandade med rena improvisationer.

Passa på att köpa katalogen till specialpris och få den signerad!

Under releasen kan du köpa katalogen för 200 kr (ordinarie pris 290 kr).

Borås Konstmuseum
Torsdag 21 september Kl 18–20
Kl 18.30–19.30 Live konsert med Hans Berg

”Nathalie Djurberg och Hans Bergs stora utställning, ”Only for the Wicked”, utspelar sig i underjorden och leder in i en miljö med ringlande gruvgångar och bergrum. Via storskaliga installationer, skulpturer, videoverk och mäktig musik förflyttas besökaren till en gömd skattkammare och en pågående vindlande skattjakt. Vi leds genom mörka intima passager, där konstverken regelbundet framträder ur dunklet som dyrbara klenoder."

"Utöver i rena konstsammanhang fångar Hans Bergs hypnotiserande basgångar och stora trummor dansgolv när han turnerar på klubbar världen över. Berg har släppt musik på skivbolag såsom Montage, Klasse Recordings and The Vinyl Factory. Tillsammans med DJ och producent Johanna Knutsson driver han också skivbolaget UFO Station Recordings.”

KATALOG
Redaktör: Silvana Lagos
Texter: Sinziana Ravini, konstkritiker och psykoanalytiker, Evan Moffitt, författare och konstkritiker samt Borås Konstmuseums museichef och curator.
Distribution: Art & Theory Publishing

Detta är en en del av GIBCA Extendeds program

Det bjuds på dryck och annat gott