Fyra nya färgställningar av älskade Dahlia Garden!

Fyra nya färgställningar av älskade Dahlia Garden!

Tapetmönstret Dahlia Garden, handmålat av Jenny Hahne Gadd, är en av de absolut mest populära mönsterbilderna från Boråstapeter. Nu utökas kollektionen med fyra nya färger, från sofistikerat beige till romantiska pasteller och starkare, mer mättade nyanser.

Att Dahlia Garden, som nu utökas med fyra nya färgställningar handmålade av Jenny Hahne Gadd, är en av de mest populära mönsterbilderna från Boråstapeter, är inte speciellt svårt att förstå. Svaret kan mycket väl vara att vi befinner oss i en tid när många av oss vill ha mer färg på väggarna för att på så vis skapa en ombonad och trivsam atmosfär hemma. I det sammanhanget är Dahlia Garden med sin täta mönsterbild av en samtida sommardröm och med en tydlig vintagekänsla, ett fantastiskt val.

Den storblommiga tapeten är skapad som en hyllning till sensommarens prunkande dahliarabatter. Mönstret är ett Arts & Craft-inspirerat blomsterornament med praktfulla dahlior och söta rosenskäror på en botten av vackra sirliga bladverk. Ett lika rogivande som levande mönster, med alla möjligheter att ge den alldeles speciella trivsamma känslan i en hall, ett sovrum eller det lantligt inspirerade köket med stor personlighet. Det unika med Dahlia Garden är just förutsättningarna de olika färgtällningarna bjuder på, där det går lika fint att skapa en lugn, som dramatisk eller en mer romantisk inredningsstil.

– Dahlia Garden var ett väldigt roligt mönster att måla. Jag tror att en av anledningarna till att mönstret har blivit så älskat är att min egen kärlek till blomman och den omsorg jag la ner i mönstret lyser igenom, säger Jenny Hahne Gadd, designer på Boråstapeter.

De nya färgställningarna spänner från sofistikerat beige till romantiska pasteller och starkare, mer mättade nyanser på mörkare botten i svart eller mörkblått. Den första nya färgställningen av Dahlia Garden är i harmonisk varm kulör med grått, beige och crèmevitt med ett drag åt känslan av tvättat linne. En mild harmonisk palett av mönstret med bästa förutsättningarna att fånga upp och förtydliga färgen i den övriga inredningen.

Den andra färgställningen är i milda pasteller som rosa, brända gula, bruna och beige toner på en vacker ljust blågrå botten. Den tredje visar Dahlia Garden i en naturalistisk och frisk färgställning med toner av rosa, crème, ljus rost och prunkande grönt mot en mörk botten.

Sista nya färgställningen av Dahlia Garden är i en vacker och elegant färgkomposition som går i mättade färgtoner som burgundy, tealgrönt och beige på en mörk botten. Med inspiration av en midnattsträdgård, passar mönstret fantastiskt fint tillsammans med mörka träslag, sammet och guld.

Rek. pris: 899 kr/rulle.