ByggArvid AB tar sitt största projekt någonsin – bygger 42 lägenheter på totalentreprenad till AB Bostäder i Borås.

På  kv. Södervallen ( Trandared) i Borås har ByggArvid AB från Ulricehamn, fått uppdraget av AB Bostäder Borås att bygga 42 nya lägenheter.

Projektet omfattar tre huskroppar med 14 lägenheter i varje huskropp.

Den totala ordersumman är på över 58 miljoner + moms och är det största uppdrag som ByggArvid AB hittills erhållit.

”Vi är väldigt glada och stolta över att få genomföra detta projekt till AB Bostäder säger Elisabeth
Dahlgren, en av fyra delägare, på ByggArvid AB. Speciellt stolta är vi för att projektet skall genomföras med en tydlig miljöprofil och som ett lågenergihus och att vi därmed kan utnyttja den stora kompetens vi har i bolaget för denna typ av projekt, ” fortsätter Elisabeth Dahlgren.

”Vi är nöjda med den konkurrens som var om att få bygga husen i Trandared. Uppdraget tillföll ByggArvid som i sitt anbud visat att de kan leverera enligt de miljökrav vi har och till en kostnad som gör att vi kan gå vidare med projektet. Vi ser fram emot att, för första gången i ett så stort projekt, få samarbeta med ByggArvid, säger Sven Liljegren, VD på AB Bostäder”.

Projektet är beräknat att påbörjas snarast efter att byggnadslov erhållits vilket beräknas ske under
december månad.

Färdigställandetid för projektet är maj 2014.

För ytterligare upplysningar kontakta:

Elisabeth Dahlgren ByggArvid AB 070-945 71 04

Sven Liljegren VD AB Bostäder 033-44 20 33

ByggArvid AB:

ByggArvid AB är ett byggföretag som år 2013 firar 70-årsjubileum och som verkar regionalt med
utgångspunkt från Ulricehamn. Verksamheten omfattar fyra delar; Entreprenad, Skador, Service och Projektutveckling. Omsättningen uppgår till över 70 MSEK och antalet anställda är ca 40.

AB Bostäder i Borås:

AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Vi äger och förvaltar 7 100 lägenheter och 400 kommersiella lokaler. Bolaget omsätter 422 Mkr per år och har ca 110 anställda.

AB Bostäder i Borås ägs i sin helhet av Borås stad. Vår uppgift är att erbjuda boråsarna ett rikt och varierat utbud av bra lägenheter i alla stadsdelar. Vi äger och förvaltar 7 100 lägenheter och 400 kommersiella lokaler. Bolaget omsätter 422 Mkr per år och har ca 110 anställda.