Bostäder i Borås fastighet i Regementsstaden

Hyresrätterna i Regementsstaden fullbokade på en timme

Intresset var stort när Bostäder i Borås släppte Regementsstadens första hyresrätter på fredagsmorgonen. På drygt en timme var alla 96 lägenheter fullbokade.

- Det är otroligt roligt att så många boråsare vill bo hos oss, säger Sophia Jonsson, kommunikationschef på Bostäder i Borås. Vi visste att det fanns ett intresse men det är först nu vi ser hur stort det faktiskt är.

Hyresrätterna publicerades på bostadsbolagets webbsida under fredagen och det var först till kvarn som gällde. På lite mer än en timme blev alla lägenheter fullbokade. Under torsdagen släppte bolaget också trygghetsbostäder i samma fastighet, även de enligt först till kvarn-principen. Där finns i skrivandets stund fortfarande femton lägenheter lediga för uthyrning. Totalt har alltså 129 av de 144 lägenheterna bokats upp.

- Det här visar vilket stort behov av bostäder som finns i samhället, menar Sophia Jonsson. Samtidigt finns det också möjlighet för oss på Bostäder i Borås att producera mer än vi gör idag. Utmaningen ligger i att få marktilldelning, men vi har både viljan och kapaciteten att bygga mer.

Sedan 1923 har vi sett det som vår uppgift att erbjuda ett rikt och varierat utbud av lägenheter i alla stadsdelar. Hos oss är livet mellan husen lika viktiga som livet i husen. Vi är samhällsbyggare som tillsammans strävar efter att skapa hållbara stadsdelar, där människor trivs, känner sig hemma och vill bo länge. Vi äger och förvaltar drygt 6 500 lägenheter och 300 kommersiella lokaler. Antalet anställda är 120 st och omsättningen uppgår till ungefär 500 mkr. Bostäder i Borås är en del av Borås Stad och har ett av Borås viktigaste uppdrag, här börjar hemma!