Genrebild, iStock

Premiär för "Piffl" i Borås – Ett nytt sätt att låna fritidsutrustning

Nu lanserar Bostäder i Borås sitt första "Piffl"-skåp, ett nytt koncept som låter invånarna låna utrustning för olika sporter och spel. Skåpet blir det första i sitt slag i Borås och kommer placeras vid bostadsbolagets multiarena på Hässleholmen. Det är enkelt att använda med hjälp av en app och ska göra sport och lek mer tillgängligt för alla i området.

- Med introduktionen av Piffl här i Borås vill vi göra sport och lek tillgängligt för alla, säger Genc Avdiu, vikarierande områdesutvecklingschef på Bostäder i Borås. Det handlar inte bara om att låna utrustning, utan också om att skapa mötesplatser där människor kan träffas och ha roligt tillsammans.

Piffl gör det möjligt för invånarna att enkelt delta i olika aktiviteter och evenemang, vilket kan bidra till en starkare gemenskap och ökad aktivitet i området. Genom att dela på resurser minskar behovet av att köpa ny utrustning, vilket även har en positiv inverkan på miljön.

Bostäder i Borås förhoppning är att satsningen kommer att inspirera fler aktörer att följa efter och skapa liknande initiativ som förbättrar boråsarnas vardag och främjar en aktiv fritid. Med Piffl vill bolaget erbjuda sina hyresgäster nya möjligheter att vara aktiva och skapa starkare band med sina grannar.

Alla boråsare är välkomna till Hässleholmens multiarena för att prova den nya tjänsten.