Genrebild fotboll

Streetfotboll stärker gemenskapen på Hässle torg

För att stärka gemenskapen och öka tryggheten på Hässleholmen arrangerar Bostäder i Borås en streetfotbollsturnering på Hässle torg lördag den 27 april. Turneringen är en utveckling av bolagets årliga tävling i streetbasket och boråsare i alla åldrar är välkomna att delta, både som spelare och åskådare.

- Med hjälp av streetfotbollen tar vi ytterligare ett steg för att stärka hässlebornas känsla av ägandeskap över Hässle torg, säger Genc Avdiu, tillförordnad områdesutvecklingschef på Bostäder i Borås. Vårt mål är att göra torget till en trygg och välkomnande plats där de boende aktivt kan delta och känna sig delaktiga i utvecklingen av sitt område.

Evenemanget bygger vidare på Bostäder i Borås årliga streetbasketturneringar, vilka har blivit ett uppskattat inslag på Hässleholmen. Genom att fortsätta traditionen med sportevenemang främjas inte bara fysisk aktivitet utan också samhällsengagemang och trygghet i området.

- Vi ser sport som ett verktyg för att skapa en känsla av stolthet och samhörighet, fortsätter Genc Avdiu. Evenemanget kommer även att bjuda på aktiviteter för besökarna och försäljning av mat och dryck. Så vi hoppas på en riktig familjedag.