Succén är tillbaka - simskola för män öppnar nya möjligheter

Succén är tillbaka - simskola för män öppnar nya möjligheter

Det allmännyttiga bostadsbolaget Bostäder i Borås öppnar nu anmälningarna för årets upplaga av sin framgångsrika simskola för män. Efter förra årets succé, där intresset var så stort att bolaget fick köra en extra omgång efter sommaren, hoppas man på en lika stor respons i år. Kurserna består av tio lektioner och hålls i samarbete med Simklubben Elfsborg.

- Förra året fick vi bekräftat att det finns ett stort behov av simkunskap, särskilt bland utrikesfödda vuxna, säger Genc Avdiu, initiativtagare och vikarierande områdesutvecklingschef på Bostäder i Borås. Därför är det otroligt roligt att vi kan fortsätta erbjuda den här möjligheten. Vi ser att simkunnighet inte bara är viktigt för individens säkerhet, utan också för att barn ska kunna lära sig simma genom sina föräldrar.

I sommar erbjuder bostadsbolaget 30 platser riktade till män och ytterligare 40 platser för barn som vill lära sig simma.

- Simskolan vänder sig till alla boråsare, säger Genc Avdiu. Som ett allmännyttigt bolag tar vi vårt samhällsansvar på största allvar. Vi arbetar för att hela Borås ska må bra, och simkunskap är en viktig del i detta. Genom att erbjuda simskolor vill vi bidra till att skapa ett tryggare och mer välmående samhälle. Vi ser fram emot att kunna driva den här viktiga frågan vidare även i framtiden.