Poseidon ordnar en julklappsinsamling ihop med Stadsmissionen

Poseidon ordnar en julklappsinsamling ihop med Stadsmissionen

– Förra året skänktes ett par hundra julklappar och det är vi mycket glada för. Men för barnens och de ungas skull, hoppas vi givetvis att det blir ännu fler i år, säger Göran Helgegren, affärsutvecklare på Poseidon. Alla föräldrar har inte möjlighet att infria sina barns förväntningar inför julen. Därför tycker Göran Helgegren, affärsutvecklare på Poseidon, att det är mycket positivt att Poseidon och alla hyresgäster som vill kan hjälpa dessa föräldrar att göra en bättre jul för barnen.

– Det är också fint att vi kan samarbeta med en organisation som Stadsmissionen och att vi får vara delaktiga i det här. Det är ganska många familjer som har det tufft både socialt och ekonomiskt, det finns ett stort behov av hjälp och stöd från andra människor.

Therese Svensson är insamlingsansvarig på Stadsmissionen och hon vädjar till alla givare att tänka på barn i alla åldrar.
– Många som skänker julklappar tänker automatiskt på yngre barn, men det finns också många tonåringar som inte bör glömmas bort. Bra presenter till dem är presentkort, till exempel på biobiljetter eller kläder.

Fram till och med torsdagen den 6 december kan alla Poseidons hyresgäster, och alla som vill, skänka och lämna in gåvor till alla Poseidons husvärds- och distriktskontor. För mer information om hur insamlingen går till, och för att se andra alternativ för att hjälpa behövande personer kan du läsa på www.poseidon.goteborg.se
Vill du  läsa mer om Stadsmissonens verksamhet, kan du göra det på www.stadsmissionen.org.