Poseidon satsar på sommaraktiviteter

Poseidon satsar på sommaraktiviteter

Nu drar Poseidon i gång sina sommaraktiviteter för barn, ungdomar, familjer och seniorer. Bemannad parklek, idrottsplats och samlingslokal, cirkusskola, kajakpaddling och mycket annat står på schemat!

I veckan startar Poseidons sommarlovsaktiviteter runt om i våra bostadsområden. 14 juni invigs Sommar i Backa och 16 juni Movement Biskopsgården. På Frölunda Torg är våra sommarjobbare redan i gång med aktiviteter och vår bemannade parklek i Hjällbo och sommarcaféet i Lövgärdesskolan är också öppna. Vissa aktiviteter arrangerar vi själva, andra tillsammans med samarbetspartners.

3 juli drar Poseidons sommarjobbare i Biskopsgården och Länsmansgården i gång "Sommarkul" med aktiviteter för barn och ungdomar. Under tre veckor ordnar de inom- och utomhusaktiviteter på Väderilsgatan och Klimatgatan. Allt från hopprepstävling, fotbollsturnering och femkamp till markmålningar, kubb och vattenkrig.

Totalt tar Poseidons distrikt Hisingen emot runt 160 sommarjobbare och handledare och några av dem får arbete med "Sommarkul".

– Med "Sommarkul" vill vi ge alla unga i området en trygg och rolig sommar fylld av härliga minnen. Dessutom får våra sommarjobbare en första rad på cv:et, och de är goda förebilder för området, säger Saman Fattah, utvecklingsledare Poseidons distrikt Hisingen.

Poseidons sommaraktiviteter

I år har Poseidons sommaraktiviteter i Backa Röd, Biskopsgården/Länsmansgården, Hjällbo, Lövgärdet och på Frölunda Torg.

Alla sommaraktiviteter hittar du här.

Här är en sammanfattning av några sommaraktiviteter:

Backa Röd: Sommar i Backa med bemannad idrottsplats och cirkusskola med Cirkus Cirkör i Ellen Keyskolan.

Frölunda Torg: Sommarjobbare håller i aktiviteter för barn, ungdomar och seniorer och vi stöttar Västra Frölunda IF:s fotbollsläger.

Biskopsgården/Länsmansgården: Sommarjobbare håller i aktiviteter för barn och ungdomar och vi stöttar Movement Biskopsgården.

Hjällbo: Bemannad parklek, prova-på-cirkus med Cirkus Cirkör, promenadgrupper för seniorer och Hjulverkstan som fixar eller lånar ut cyklar.

Lövgärdet: Söndagslek i aktivitetshuset Eklövet, sommarcafé i Lövgärdesskolan, naturvandring och kajakpaddling.