Poseidonvarvet – en ny tradition för våra hyresgäster

Poseidonvarvet – en ny tradition för våra hyresgäster

Den 20 april bjuder vi in alla våra hyresgäster till Poseidonvarvet på sju olika platser i Göteborg.

Lördagen den 20 april är det premiär för Poseidonvarvet på sju platser i våra områden. Vi bjuder in våra hyresgäster till en dag av rörelse där de kan springa eller gå och umgås med oss och sina grannar.

- Poseidonvarvet är en dag där vi har en möjlighet att träffa våra hyresgäster och där grannar kan umgås, röra på sig och upptäcka nya områden i sin stad. Vi hoppas på en härlig dag tillsammans! säger Malin Eriksson Isberg, chef Förvaltningsutveckling Poseidon.

Under Poseidonvarvet anordnas lopp med olika distanser i Backa Röd, Biskopsgården, Frölunda Torg, Guldheden, Lunden, Kviberg och Hjällbo – från 130 meter till 5 km där alla kan delta genom att springa, gå eller heja. På ett par platser anordnas det även tipspromenad.

Vid start- och målområdet kommer det anordnas olika aktiviteter för besökarna tillsammans med bland annat lokala föreningar och organisationer i staden. Allt från cirkusskola, ansiktsmålning och ballongfigurer till prova-på-sporter, musik och foodtrucks.

Poseidonvarvet är i första hand till för våra hyresgäster och alla deltagare får en medalj, vattenflaska, banan och chokladkaka.

Mer information om Poseidonvarvet, loppen, platser och tider hittar du här.