Bostadsbolaget i Göteborg presenterar tredje hållbarhetsredovisningen

Bostadsbolaget i Göteborg presenterar tredje hållbarhetsredovisningen

Bostadsbolaget började bygga sitt första helt rökfria hus 2011 och 40 procent av bolagets företagsledning och styrelse är kvinnor. Det är exempel på information som man kan hitta i företagets tredje hållbarhetsredovisning.

Att bolaget också arbetar med en ungdomspanel och att man genomfört en hälsosatsning för alla medarbetare berättas om i avsnittet om socialt ansvar. Precis som tidigare integreras hållbarhetsredovisningen, som utarbetas enligt GRI (Global Reporting Initiative), i den kompletta årsredovisningen.

- Vi har medvetet jobbat med layout och tilltal för att alla våra intressenter ska kunna lockas att ta del av den, säger Inger-Lena Bennman, informationschef Bostadsbolaget. Den ska inte bara ge finansiärer nödvändig information utan även hyresgäster och medarbetare en möjlighet att förstå och bli intresserade av de faktorer och processer som styr vår verksamhet.

Den del som utgör hållbarhetsredovisningen finns översatt till engelska och presenteras även på FN Global Compacts hemsida. Bostadsbolaget är anslutna till initiativet sedan 2008.

På Bostadsbolagets hemsida finns årsredovisningen i en on line-version.