Köp en tavla som göteborgarna gjort tillsammans och stöd BRIS

Köp en tavla som göteborgarna gjort tillsammans och stöd BRIS

För ett år sedan – på Göteborgs Kulturkalas – genomförde  bildkonstnären Mona Wallström och Bostadsbolaget sitt projekt Korsa Spår vid Stora Teatern. Nu under Kulturkalaset 2013 säljs tavlorna till förmån för BRIS. Du bestämmer hur mycket du vill betala!

Alla göteborgare och andra kalasbesökare som ville kunde sätta sina egna spår, och på så sätt bidra till att skapa nya perspektiv på staden och hur vi rör oss i den. Och om de ville! Gamla och unga, rullstolar och permobiler, hundar och bebisar, cyklar, dansare… ja – spontankonstnärerna var många.

Invigningsspåret sattes av stadsarkitekt Björn Siesjö som gjorde röda spår med sin cykel och nu har en del av konstverket på sitt kontor.

De tre stora dukarna som skapades under tre dagar klipptes ner och spändes upp på ramar till tavlor (1 x 1 m). En av dem finns nu utställd på Pavement på Andra Långgatan 27.

– Vi är väldigt glada över att Pavement gillade idén och ställer ut en av tavlorna så att de kan få nya ägare. Alla som sett dem gillar dem och undrar var man kan köpa dem, berättar Inger-Lena Bennman, kommunikationschef på Bostadsbolaget.

Vill du köpa en av de dekorativa tavlorna? Välj vad du vill betala!
Pengarna går oavkortat till BRIS eftersom Bostadsbolaget månar lite extra om barnen.

SÅ HÄR GÖR DU:

Gå in på Bostadsbolagets Facebook-sida www.bostadsbolaget.se/facebook.

1. Välj den tavla du vill köpa i albumet och kommentera med vad du vill betala. Först till kvarn!
  2. Skicka kontaktuppgifter i ett privat meddelande på sidan så hör Bostadsbolaget av sig till dig.

Pavement är en kreativ mötesplats på Andra Långgatan 27 i Göteborg. Öppettider: vardagar 10-18.

Lokalen delas med ESPRESSOBAREN. Där kan du äta frukost, beställa en kaffe till ditt möte eller bara prata av dig under en rast i arbetet. De har också gjort sig kända för sitt projekt Bjudkaffe.