Uppgörelse klar om nedsläckning av kabel-tv-nätet i Göteborg

Hyresgästföreningen och de fyra allmännyttiga bostadsbolagen har enats om en uppgörelse om nedsläckningen av kabel-tv-nätet för drygt 70 000 hushåll i Göteborg.

Uppgörelsen innebär att nedsläckningen av kabel-tv-nätet skjuts upp till efter sommaren. Den innebär också att alla hyresgäster ska kunna se på minst tio tv-kanaler i det nya fibernätet Framtidens Bredband utan kostnad.

- Vi är mycket nöjda med att vi har nått en överenskommelse kring nedsläckningen som är bra för alla parter. Tillgången till tv är viktig för många människor och därför känns det bra att våra hyresgäster inte behöver vara osäkra på vad som gäller för nedsläckningen, säger Göran Leander, projektansvarig Framtidens Bredband.

Nedsläckningen av kabel-tv-nätet startar den 1 augusti 2014 istället för som tidigare planerat den 24 februari.

Uppgörelsen berör samtliga hyresgäster hos Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder samt Gårdstensbostäder.

Du som vill veta mer är välkommen att kontakta

Göran Leander, projektansvarig Framtidens Bredband,

Bostadsbolaget (Göteborgs stads bostadsaktiebolag) är ett av Göteborgs ledande allmännyttiga bostadsföretag med omkring 23 000 lägenheter. Vi ingår i Framtidenkoncernen som är helägd av Göteborgs Stad.