Bostadsrättens dag - nytt inslag på Nordens största bomässa, Hem, villa & bostadsrätt

Då Nordens största bomässa Hem villa & bostadsrätt går i Stockholm (8-11 oktober) kommer lördagen den 10 oktober får speciell inriktning på bostadsrättsfrågor genom att då arrangera Bostadsrättens Dag. Ett flertal utbildningar riktad till föreningarnas styrelser kommer då att äga rum i Stockholmsmässans konferensavdelning. Dessutom ordnas ett antal kortare programpunkter för bostadsrättshavare på en speciell kunskapsscen i A-hallen. För fördjupning får intresserade individuell rådgivning direkt i Bostadsrätternas monter.

Nära 45 000 personer besökte mässan enbart i Stockholm i fjol. Av dem bor 37 procent i bostadsrätt. Det är därför naturligt att bredda mässan med detta arrangemang, fler utställare, nya föreläsningar och programaktiviteter inriktade mot bostadsrättshavarnas behov. Det har fattats representation från bostadsrättssidan vad gäller det ägda boendet. Bostadsrättstemat utgör ett bra komplement till de utställare som normalt redan finns på mässan

Thomas Lagerqvist, thomas.lagerqvist@bostadsratterna.se tel 08-58 00 10 15