En digital heldag i en virtuell 3D-miljö

Bostadsrätterna bjuder in till Bostadsrättens dag den 20 november

Bostadsrättens dag arrangeras av Bostadsrätterna och evenemanget hålls för första gången som en 3D-mässa. En digital heldag då styrelseledamöter kan ta del av våra utbildningar speciellt anpassade för bostadsrättsföreningar. Deltagarna kan även ställa tekniska, ekonomiska och juridiska frågor till våra kunniga rådgivare under hela dagen. Föreningar får också svar på alla funderingar de kan ha kring medlemskapet och kan chatta med en rad olika utställare.

Mässan riktar sig till alla bostadsrättsföreningar, oavsett om föreningen är medlem hos Bostadsrätterna eller inte.

I år satsar vi på en digital version av mässan i en virtuell 3D-miljö – en unik plattform där besökarna registrerar sig, anländer till mässan och väljer vad de vill göra eller vart de vill gå. Nästan som i verkliga livet!

Karin Foors, marknadsansvarig på Bostadsrätterna, svarar på varför det är viktigt att gå vidare i planerna med Bostadsrättens dag, trots pandemin:
– Bostadsrättens dag har de senaste åren gett föreningar möjlighet att delta i en rad olika utbildningar, få prata med oss på Bostadsrätterna samt få kontakt med en rad olika utställare på en och samma dag. Vi tror att det är viktigt och efterfrågat ute i föreningarna, säger Karin Foors.

Hon framhåller att det självklart inte kan bli som att gå på en mässa i verkliga livet men att  det virtuella formatet ändå gör mässbesöket näst intill verkligt.
– Och på det här sättet kan vi också nå ut till föreningar runt om i hela landet, vilket vi faktiskt inte har gjort tidigare.

I den virtuella mässhallen kommer det att finnas ett antal olika utställare, samarbetspartners och externa företag, som erbjuder sina tjänster och produkter. Nästintill som på en verklig mässa.

För icke-medlemmar är dagen ett ypperligt tillfälle till ett smakprov på vad ett medlemskap innebär, samt att det kommer också att gå att kostnadsfritt teckna medlemskap för hela 2022 för de föreningar som tidigare inte har varit medlemmar.

Kontakt: Karin Foors, marknadsansvarig: karin.foors@bostadsratterna.se eller 076-520 10 03.