Gym- och träningsutrustning för ökad hälsa i din förening

Hälsan viktigare än någonsin

Idag lanserar Bostadsrätterna sitt samarbete med Apirosport, en av nordens ledande leverantörer av gym- och träningsutrustning. Hälsan är idag viktigare än någonsin och efterfrågan att ha träningsmöjligheter i närheten ökar bland landets boende.

Att erbjuda gym i bostadsrättsföreningen underlättar för många människor att få in mer träning och rörelse i sin vardag. Närheten och enkelheten i att ha sitt gym i samma hus eller bara något hus bort sänker den allra högsta tröskeln – den att ta sig tid.

”Intresset och behovet till att ha möjligheten att träna endast ett stenkast bort har ökat den senaste tiden, inte minst i dessa tider. Av denna anledning känns det helt rätt att ha inlett samarbetet med Apirosport. Nu har våra föreningar och dess boende möjlighet till olika lösningar till ett mycket bra pris.” säger Karin Foors, Bostadsrätterna.

Apirosport levererar gym- och träningsutrustning till några av Sveriges största gymkedjor och är en av de ledande aktörerna i Norden. Givetvis kan utrustningen levereras till alla bostadsrättsföreningar i hela landet. Samarbetet innebär att Bostadsrätternas medlemsföreningar får 30 procents rabatt på kompletta gymlösningar samt speciellt framtagna villkor.

Förmånen gäller även på enstaka maskiner för hemmabruk. För den boende finns alltså möjligheten att köpa träningsutrustning till den egna lägenheten eller varför inte till sommarstugan.

”Vi brukar säga att vi i första hand säljer möjligheter och inte maskiner, det senare är bara en del i helheten. Ett gym i bostadsrättsföreningen gynnar både föreningen och de boende. Föreningen genom ett ökat engagemang och i många fall också möjligheten till mer umgänge för de boende, vilket både är värdeskapande och värdehöjande.”, säger Richard Åström på Apirosport.

”Vi hoppas att detta leder till en ökad hälsa och gemenskap i våra drygt 8 500 medlemsföreningar”, säger Karin Foors.

Karin Foors, Marknadsansvarig Bostadsrätterna: karin.foors@bostadsratterna.se

Richard Åström, Säljansvarig Apirosport: richard.astrom@apirosport.se