SBC ska fortsatt vara börsnoterat på NGM-Equity

Med anledning av Bostadsrätternas köp av Didner & Gerge Småbolags aktiepost i SBC Sveriges Bostadsrättscentrum gör Bostadsrätternas ordförande Lennart Hedquist följande uttalande:

”Även efter detta vårt förvärv är avsikten att bolaget fortsatt ska vara börsnoterat på NGM Equity. Förvärvet ska inte ses som att Bostadsrätterna långsiktigt avser vara majoritetsägare i bolaget utan förvärvet är i stället en åtgärd för att framledes säkra en balanserad ägarstruktur i bolaget med fortsatt många ägare med såväl större som små innehav.

SBC har idag cirka niohundra aktieägare (dessutom okänt antal i olika kapitalförsäkringar) och Bostadrätterna bedömer att bolaget fortsatt har goda möjligheter till tillväxt under lönsamhet.”

Kontakt:
Lennart Hedquist, tel 0706-715 430