ManyPets teamar ihop sig med Buddy - vill digitalisera husdjursindustrin

STOCKHOLM 09.02.22: De snabbväxande och digitala utmanarna ManyPets och Buddy Pet Foods (Buddy) meddelar idag att man ingår ett nytt långsiktigt partnerskap. Tillsammans vill ManyPets och Buddy ge hundägare en enklare och tryggare vardag. De båda bolagen är snabbväxande och delar en digital affärsapproach inom djurhälsa något de menar att branschen i övrigt saknar.

ManyPets och Buddy ser att deras produkter och tjänster kompletterar varandra väl för att kunna ge hundägarna en stor del av vad de behöver för en enkel och trygg vardag för deras fyrbenta vänner och planerar därför gemensamma marknadsföringsaktiviteter.

ManyPets är en svensk filial till det brittiska unicorn företaget Bought By Many Ltd som har funnits i Sverige sedan 2019 med en väldigt enkel idé, att göra djurförsäkring bättre, för alla. ManyPets försäkring särskiljer sig på marknaden med sitt starka digitala fokus som gör den enkel att förstå och lätt att tycka om. Med omfattande villkor och lättillgänglig service är ManyPets en del av ett snabbväxande internationellt bolag inom djurhälsa och försäkringstech som försäkrar över en halv miljon husdjur världen över. I Juni 2021 fick företaget unicorn-status och en värdering till två miljarder dollar efter sin investeringsrunda i Serie D.

• Vi vill vara en nyskapande försäkringsaktör som finns där för djurägarna när de och deras husdjur behöver oss. Vi hjälper djurföräldrar att ta hand om sitt djurs hälsa och var bland annat det första försäkringsföretaget som kunde erbjuda skydd för tidigare besvär och har som ambition att ge våra kunder tillgång till bättre förebyggande vård och service. Därför är vi stolta över att bli långsiktig partner med Buddy som är ett svenskt, naturligt och hälsosamt hundfoder som är framtaget tillsammans med veterinärer och näringsexperter just för att ge hundarna de bästa möjliga förutsättningarna att må bra., säger Catharina Gehrke, vd på ManyPets Sverige.

Buddy är ett hundfoderföretag som ingår i den svenska hållbara husdjurskoncernen Petbuddy Group. Buddy erbjuder 100% naturligt torrfoder, våtfoder, snacks och kosttillskott för hundar. De är en digital uppstickare och e-handlare inom pet care som har växt mycket kraftigt senaste året. Med en stark digital närvaro och digitalt erbjudande med ett väldigt engagerat community har dem lyckats nå ut till många nya hundkunder på kort tid. Via sin egen e-handel erbjuder de bland annat prenumerationstjänst där en foderalgoritm, framtagen tillsammans med veterinärer, kockar och näringsexperter, tar fram en unik meny för varje hund som sen levereras direkt till dörren.

• Vi är ett foderföretag av och för hundägare som erbjuder högkvalitativ hundmat som främjar hundarnas hälsa och välmående. Försäkring är en viktig del av djurskyddet för att djur ska kunna få den vård och behandling de behöver, om och när de behöver den. Det känns därför jättebra att ingå detta partnerskap just med ett bolag som verkligen kompletterar oss för våra kunders behov och som också delar vår ambition om att utmana en förlegad bransch. Digitaliseringen har kommit långt inom många olika affärsområden men av någon anledning har husdjursbranschen inte hängt med i utvecklingen. Tillsammans med ManyPets ser vi att vi kan skapa ett brett ekosystem för djurhälsa där vi genom digitalisering gör det lätt för djurägarna att ta hand som sina älskade fyrbenta vänner, säger Erik Wide Gustafsson, medgrundare på Petbuddy Group.

Företagen kommer löpande presentera gemensamma aktiviteter inom ramen för partnerskapet.

Kontakt:

Catharina Gehrke, vd ManyPets Sverige
catharina.gehrke@boughtbymany.com

Erik Wide Gustafsson, medgrundare Petbuddy Group
erik@petbuddygroup.com

• Finans

ManyPets är ett insurtechföretag och svensk filial till en av Storbritanniens snabbast växande djurförsäkringsaktörer, Bought By Many, som grundades i London 2012 och lanserade hund- och kattförsäkring i Sverige 2019. Koncernen heter Many Group LTD. Med innovation, smart teknik och stort kundfokus utmanar ManyPets det traditionella och skapar en bättre försäkringsupplevelse för djur och deras ägare. Företaget verkar i Europa och USA och försäkrar sammanlagt CA 500 000 husdjur.