Nu öppnar Boulebar Folkets Park i Malmö

Nu öppnar Boulebar Folkets Park i Malmö

Fredag 20 maj öppnar Boulebar Folkets park i Malmö. I det stora Orangeriet precis i porten in till parken blir det 10 boulebanor för spel både inne och ute och en grönskande uteservering.

Jakten på det perfekta läget för ännu en Boulebar i Malmö har pågått i flera år. När Orangeriet dök upp var det som att komma hem för Boulebar. Huset har tidigare varit fyllt med grus och i parken har det spelats boule länge. Det är en plats där människor umgås över generationsgränserna, precis det Boulebar älskar.

– Vi är så glada och stolta över att öppna här, vi snackar boulebanor med vy över Folkets parks fontän och en otroligt vacker lokal med perfekt höjd för höga kast. Somriga rätter, en härlig vinlista och cocktails, allt med en fransk touch såklart. Här ska alla kunna hänga, vi vill att alla ska ha en plats här, säger Magnus Lantto på Boulebar.

– I Folkets park serverar vi aperitifs, som rätt och slätt går att översätta till franska smårätter. Ta in ett par och dela mellan dig och dina nära och kära, eller behåll allt själv - du bestämmer. Summa summarum så ser vi fram emot en sommar med alla gäster och en massa boulespel, avslutar Magnus.

Öppettider i sommar
Måndag - torsdag 12.00-00.00
Fredag 12.00-01.00
Lördag 12.00-01.00
Söndag 12.00-22.00

Under maj - öppet från 15.00 till sent, lördagar och söndagar från kl 12.
För mer info.

Faktaruta
Orangeriet är ritat av Sandellsandberg för Bo01 mässan i Malmö. Där användes det en tid som café innan det monterades ner och byggdes upp i Folkets Park. Ursprungsidén var att golvet i Orangeriet samt anslutande uteservering skulle täckas av vitt grus, vilket Boulebar har återinfört med hjälp utav boulebanor i boulodrome-stil både ute och inne.

Boulebar handlar om boule, gemenskap och kärleken till Sydfrankrike. Sedan 2013 har de huserat i det gamla ridhuset på Drottningtorget och nu är det dags för ännu en Boulebar, denna gång i Malmös mest folkkära park.

Boulebar drivs av sanna bouleentusiaster. Det startade som en tågluff genom Europa. Tre vänner som i en park bland Marseilles ruffa bakgator föll för boule. Den där jämlika sporten som är så mycket mer än bara en sport. Utan mer ett sätt att leva, tänka och vara. Gärna över generationer, över en middag och över ett eller flera glas Pastis. Idag finns 11 stycken Boulebarer i Malmö, Göteborg, Örebro, Stockholm och Köpenhamn. Och resan har bara börjat. Läs mer på www.boulebar.se

Sara Berndtsson

Marketing Manager Boulebar group 0735-398985