7 boulebanor och 200 sittplatser precis vid kajkanten

Nu startar sommaren på Rosenlundskajen

Sedan 2016 har Boulebar Rosenlund förvandlat Rosenlundskajen till en fransk park när körsbärsträden står i blom - nu är det återigen dags! Med sju boulebanor, en passande meny och ungefär 200 sittplatser skapas en grön oas precis bredvid Feskekôrkan, mitt i Göteborg med utsikt över kranarna.

Rosenlundskajen kan ha ett av Göteborgs bästa sollägen. Vrid stolarna, som är de samma i den parisiska parken Jardin de Luxembourg, och dröm dig bort till sydligare breddgrader. Självklart finns det pastis och likaså franskinspirerade charkuterier men framförallt så spelas det boule runt omkring dig - exakt som i boulens hemland. Det blir lite som en fransk semester på hemmaplan med andra ord.

–Redan sedan någon vecka tillbaka har vi smygöppnat vår uteservering längst Rosenlundskajen. Men den första maj sker den officiella öppningen - dra på dig de boulesäkra skorna och ta dig till Boulebar Rosenlund. Vi kan inte bärga oss inför ytterligare en sommar med er och lita på oss, kajen är lika bra mitt på dagen som under kvällen, säger Emma Lindh, som styr över Rosenlundskajen i sommar.

Helgens öppettider:

Fredag 15 - sent
    Lördag 12 - sent
    Söndag 12 - 17:00

Från 1 maj öppet tisdag-söndag hela sommaren.

Kort info om Boulebar Rosenlunds uteservering
    Adress: Rosenlundsgatan 3, Göteborg
    Antal banor: 7
    Antal bokningsbara sittplatser: 60 stycken