Bovision blir Sveriges största bostadssajt

Idag nylanseras bovision.se med fler annonser än någon annan svensk bostadssajt. Genom en nischad sökmotor som kombinerar bostäder från Bovisions kunder med annonser från andra webbsidor skapas en helt ny typ av bostadssajt.

- Nu fördubblas antalet bostadsannonser på bovision.se och vi blir större än Hemnet, säger Marianne Olseryd Engqvist, VD för Bovision. Dessutom erbjuder vi en betydligt större bredd av olika bostadstyper än våra konkurrenter, med allt från hyresrätter och bostadsrätter till villor och sommarstugor.

Det senaste året har flera nya aktörer med nischade sökmotorer börjat att utmana Hemnet. Mäklarsamfundet som är delägare till Hemnet har uttalat kritik mot detta, då man inte vill att annonserna ska vara tillgängliga genom andra bostadssök.

- Vi håller inte med Mäklarsamfundet i den här frågan och vår erfarenhet är att många mäklare inte gör det heller, säger Marianne Olseryd Engqvist. Sökmotorer som är nischade mot bostadsannonser är positivt för alla parter. Det är bra för mäklarna eftersom det ger större spridning av deras bostäder, det är bra för säljarna som når fler köpare och det är bra för köparna som lättare kan hitta ett nytt boende. Därför går vi från att ha varit en renodlad annonssida som Hemnet till att erbjuda ett modernt bostadssök.

bovision.se finns även flera funktioner för att underlätta och inspirera i bostadssökandet. Bland annat erbjuds bevakning i mobilen som erbjuder senast inkomna bostadsannonser direkt till användarens mobiltelefon.

- Syftet med våra tjänster är att ge våra besökare inspiration och service i bostadsletandet, säger Marianne Olseryd Engqvist. Vi planerar för fler nya tjänster - den här nylanseringen är bara början. Vi kommer att jobba hårt för att bli den bästa mötesplatsen för alla som är intresserade av boende.

Funktioner på bovision.se:
Bevakning i mobilen Senast inkomna bostadsannonser inom vald kategori skickas direkt till användarens mobiltelefon.
Analysverktyget Boreda Genom Boreda kan en riskbedömning av den bostadsrätt man är intresserad av göras i direkt anslutning till objektsbeskrivningen på bovision.se
Twingly Den som länkar till bovision.se på sin blogg får tillbaka en länk från webbplatsen, vilket gör att bloggen blir synlig för alla som besöker bovision.se.
Bovisions blogg Bovision bloggar om aktuella bostadsrelaterade ämnen

För mer information, kontakta gärna:
Marianne Olseryd Engqvist, VD för Bovision
Tel: 070-517 26 56, e-post: marianne.olseryd@bovision.se

Om bovision.se
Bovision.se är Sveriges första marknadsplats för bostäder på internet. På bovision.se finns allt från hyres- och bostadsrätter till villor och utlandsbostäder. Här möts såväl köpare och säljare, nyproducenter och utlandsförmedlare som hyresgäster och hyresvärdar. Bovision grundades i Kalmar 1994 och bovision.se lanserades 1996. Företaget ingår sedan 2006 i den finska mediekoncernen Alma Media som driver marknadsplatser för bostäder i elva länder.