Stort utbud av lediga villor i Uppsala och Enköping

Den som letar hus i Uppsala har för närvarande ett stort utbud att välja på, visar annonsstatistik från bovision.se. Även Enköping kvalar in bland de tio svenska kommuner som har flest villor till salu. Svårare kan det däremot vara att komma över drömhuset i Stockholm, men letar man i kranskommunerna finns det fler valmöjligheter.

- Totalt har vi 9702 villor utannonserade på bovision.se just nu, säger Marianne Olseryd Engqvist, pressansvarig för Bovision. Den som har villadrömmar har troligtvis fler hus att välja på de kommande månaderna än under höst- och vinterhalvåret 2010, eftersom stigande räntor väntas påverka både pris- och lånebilden redan i sommar.

Stockolms kommun återfinns först på plats nr 36 i Bovisions kartläggning, med 65 utannonserade villor. I hela länet är dock utbudet totalt 945 lediga hus. Övriga kommuner med stort villautbud är utöver de större städerna även mindre kommuner såsom Helsingborg, Nyköping och Hagfors.

Topp 20 kommuner med lediga villor februari 2010 (antal villor inom parentes):
1. Västerås (153)
18. Höganäs (78)
19. Sandviken (76)
20. Ronneby (72)

Siffrorna baseras på bovision.se:s utbud den 24 februari 2010. För aktuell annonsstatistik, se bovision.se

För mer information, kontakta gärna:
Marianne Olseryd Engqvist, pressansvarig för Bovision

Tel: 070-517 26 56, e-post: marianne.olseryd@bovision.se