PwC har utnämnt årets Sociala företag

Den 16 oktober var det final i Business Challenge på Grand Hôtel i Stockholm. PwC:s pris "Socialt entreprenörskap" gick till PantaPåsen vars vision är att öka återvinningen och minska nedskräpningen genom att ge alla förpackningar ett värde.

PantaPåsen har utvecklat en digital app som med patenterad teknik erbjuder varumärkesägare att ansluta sina förpackningar till ett digitalt pantsystem. Anslutna förpackningar förses med en unik streckkod som används för att scanna av vid en befintlig återvinningsstation. Konsumenten betalar pant för förpackningen i butik och får sedan tillbaka panten i PantaPåsen-appen när den återvunnit sin förpackning.

Johan Rippe, vice VD PwC, delade ut priset med motiveringen:

”Det är ett företag som visar på nyskapande genom att göra skillnad för en hållbar utveckling, vår miljö och natur. Det är ett företag som visar omsorg om kommande generationer. Det är ett företag som visar integritet och samverkar med andra genom ett stort samhällsengagemang för en bättre värld. Och genom att utnyttja befintlig teknik tänker förändra återvinningsbranschen är vinnaren som årets sociala entreprenör i business Challenge 2018, PantaPåsen!”.

Suwar Mert, VD och grundare PantaPåsen:

”Fantastiskt roligt och stort att vinna det här priset bland så många bra bolag. En utmärkelse som visar på att vår lösning inte bara är en hållbarhetslösning utan en hållbar hållbarhetslösning”.

Nu väntar ett skräddarsytt affärsutvecklingsprogram med verktyg och rådgivning av experter, entreprenörer och riskkapitalister.

Vi är mycket stolta och glada för det här priset! Tack PwC och Business Challenge.

Kontaktuppgifter:

Suwar Mert

VD och grundare PantaPåsen

suwar@pantapasen.se

Andreas Eriksson

Kommunikationsansvarig PantaPåsen

andreas@pantapasen.se

• Miljöteknik, återvinning

PantaPåsen är en digital plattform med tillhörande app som gör det enkelt att återvinna med pant. Vi vill göra förpackningarna synliga för alla med vår patenterade teknik och förändra återvinningsbranschen. Att panta ska vara en rolig, enkel och självklar del av vardagen.