Jonas Lönnquist ny VD för Boxer Sverige

Förutom sin nuvarande tjänst på C More har Jonas även arbetat i olika roller på Viasat och har en djup kunskap om betal-TV-branschens utmaningar och frågeställningar.

- Vi är väldigt glada att kunna knyta Jonas till oss. Han har nästan 15 års erfarenhet från tv-branschen och en mycket god inblick i den snabba förändringsresa som hela TV-marknaden genomgår. Jag är övertygad om att han kommer bidra till att stärka och utveckla Boxer och säkerställa att vi fortsätter att leverera TV som kunderna vill ha det, säger Åsa Sundberg, koncernchef Teracom Boxer Group.

- Jag är mycket förväntansfull och glad över att ha fått det här förtroende. Boxer har en lång historik av att erbjuda tittarna en relevant tv-upplevelse på ett enkelt sätt. Jag ser fram emot att tillsammans med resten av organisationen vidareutveckla den positionen, säger Jonas Lönnquist, blivande VD Boxer Sverige.

Jonas tillträder som VD för Boxer den 25 augusti.

• teracom

Boxer erbjuder TV-lösningar via TV-antenn och öppna internet. Företaget grundades 1999 och är en del av Teracom Group, som även bedriver nät- och betal-TV-verksamhet i Sverige och Danmark.