Boxon fortsätter sin nordiska e-handelssatsning med webshop i Norge

Boxon fortsätter sin nordiska e-handelssatsning och lanserar nu även en webshop i Norge, med samma fokus på emballage och förpackningsmaterial som i övriga länder.

Länk till norsk version ›

- Med ett nordiskt perspektiv stärker vi vårt varumärke samt erbjudande till våra kunder. Liknande sortiment och erbjudanden finns i alla ländernas webshopar, säger Fredrik Lethin, E-handelschef på Boxon.

Efterfrågan på att beställa enkelt online är stor i Norge. Samtidigt som webshopen nu lanseras förbättras också villkoren för våra norska kunder, där vi bl a erbjuder fraktfria leveranser över 3000 kr. Dessutom kan befintliga kunder med avtalspriser och/eller kundunika artiklar logga in och se detta i webshopen.

Självklart finns det också möjlighet att chatta direkt med vår support.

- Boxon har utökat med ytterligare kundsupport i samband med lanseringen av den norska webshopen. Vi fortsätter således stärka vårt nordiska team och kan enklare och med högre frekvens kommunicera erbjudanden och kampanjer, förklarar Emilie Olsson, Digital marknadschef på Boxon.

Jens Christoffersen, Daglig Leder i Norge, ser fram emot lanseringen och att förbättra service och erbjudanden till våra befintliga kunder samt nå nya kunder.

- Boxondirect.no är vår nya webshop. Här kan kunden gå in och söka i ett av marknadens största sortiment av emballage, något som kan öppna för nya möjligheter. Vi har många trevliga lanseringserbjudanden på gång som vi vill att våra kunder ska ta del av. Registrerar man sig som prenumerant på nyhetsbrev från BoxonDirect får man löpande information om nyheter, erbjudanden och premier.

BoxonDirect.no innehåller ca 2000 artiklar. Varorna levereras inom 1-3 dagar samt fraktfritt vid order över 3000 NOK. På siten finns support via chat, telefon och email.

Besök gärna vår norska webshop - www.BoxonDirect.no

Kontakt: Fredrik Lethin, e-handelsansvarig, tel +46 706 17 76 96, mail: fredrik.lethin@boxon.com

• Utanför Sverige

Boxon är ett internationell förpackningsbolag med verksamhet inom tre områden. Lönsamma förpackningslösningar, intelligent märkning och etikettering samt säker bulkhantering för stora volymer. Boxon finns i Skandinavien, Europa och Asian. Vi omsätter ca 1 miljard och har ca 240 anställda. Huvudkontor i Helsingborg.