DDASCA konsortiet certifierar openSAFETY som kommunikationsstandard

Detta konsortium – som bildades i Paris i mars 2011 på initiativ av Arion Näringsliv, EADS, HPC-projektet, ENSTA, Alstom Power, EDF FoU, SNCF, Windriver, B&R med flera - hanterar standardisering, utformning och implementation av öppna lösningar för säkerhetskritiska tillämpningar upp till SIL4. Dessa lösningar tillämpas på ett brett spektrum av områden, från fabriksautomation och energistyrning till järnväg, fordon, medicin och försvarsindustri.

DDASCA konsortiet sammanför leverantörer, tillverkare, integratörer, användare och forskare som deltar i program som kräver hög driftsäkerhet. Genom att välja säkerhetssystem med innovativ teknik som openSAFETY fortsätter konsortiet för att främja modulära metoder baserade på skalbara lösningar som använder öppna, standardiserade komponenter.

openSAFETY på alla bussystem

Med openSAFETY erbjuder EPSG det första 100% öppna säkerhetsprotokollet i världen. Dess öppenhet är inte begränsad till enbart den juridiska definitionen, ordet "öppna" gäller i teknisk mening också. Tack vare det totalt oberoende openSAFETY kan användare utnyttja denna teknik för alla fältbussystem, industriella Ethernet applikationer eller branschspecifika kommunikationslösningar.

Kategorier

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB
Hyllie Allé 31