I EPSG-montern på årets SPS IPC Drives mässa kommer besökarna för första gången se en live demonstration av realtidssynkronisering mellan fem olika POWERLINK-nätverk med ett gemensamt OPC UA TSN-nätverk.

Enkel linjeintegration med POWERLINK och OPC UA TSN

Live demonstrationen i EPSG-montern består av fem oberoende POWERLINK-nätverk med styrenheter från olika leverantörer. Inte bara är varje POWERLINK-nätverk tätt synkroniserade internt, utan interaktionen mellan dem är också perfekt. Detta möjliggörs av styrenheter som är aktiverade för både POWERLINK och OPC UA TSN- kommunikation.

TSN switchar från olika leverantörer

TSN-nätverket kopplas ihop med switchar från Cisco, TTTech, Kontron, Moxa och Hirschmann Belden. Ansluten till TSN-nätverket är även en HD-kamera som ger en live sändning, liksom OPC UA TSN bus-styrenheter från B&R för att visualisera den mycket exakta synkroniseringen med användning av ljusdioder.

Demonstrationen visar hur lätt OPC UA TSN gör det att ansluta flera befintliga maskinnätverk till ett enda realtidsnätverk. OPC UA TSN gör det enkelt att skapa kommunikation mellan styrsystem på linjenivå. Tillsammans uppfyller de öppna standarderna POWERLINK och OPC UA TSN alla krav på Industrial IoT-lösningar.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Den 6 juli 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

Mer information finns på https://www.br-automation.com/sv/

Innovativt automationsföretag som stärker Sveriges maskinbyggare på den globala marknaden genom långsiktiga samarbeten, expertis och kvalité.

B&R är ett innovativt automationsföretag med huvudkontor i Österrike och kontor runt om i världen. Under 2017 blev B&R en affärsenhet i ABB-koncernenen. B&R är världsledande inom industriell automation och kombinerar toppmodern teknik med avancerad teknik för att ge kunderna i praktiskt taget alla branscher kompletta lösningar för maskin- och fabriksautomatisering, rörelsekontroll, HMI och integrerad säkerhetsteknik. Med Industrial IoT-kommunikationsstandarder som OPC UA, POWERLINK och openSAFETY samt den kraftfulla Automation Studio-mjukvaruutvecklingsmiljön, definierar B&R ständigt framtiden för automationsteknik. Den innovativa andan som håller B&R i spetsen för industriell automation drivs av ett åtagande att förenkla processer och överträffa kundernas förväntningar.

B&R Industrial Automation AB
Hyllie Allé 31