BRA Bygg AB expanderar med nysatsningen BRA Förvaltning AB

BRA Bygg AB expanderar med nysatsningen BRA Förvaltning AB

BRA Bygg AB expanderar sin verksamhet och satsar på teknisk förvaltning. Det nya bolaget BRA Förvaltning AB blir en förlängning av den befintliga eftermarknaden och utökar med tjänster inom teknisk förvaltning, drift och underhåll.

Nyligen stod det klart att BRA Bygg AB utökar sin verksamhet med en satsning inom förvaltning. BRA Förvaltning AB som det nya bolaget heter, skall verka inom teknisk förvaltning, drift och underhåll. Det blir en vidareutveckling av den befintliga eftermarknaden, i huvudsak för att öka kundnyttan för koncernens beställare.

Med det nya bolaget stärker koncernen sin position i målsättningen att erbjuda tjänster i längre processer. Det är också ett sätt att få ytterligare kontroll över projektens hållbarhetsmål.

- Genom att bedriva egen verksamhet inom både eftermarknad och förvaltning tar BRA Förvaltning AB kundnyttan och relationen till en ny nivå. Visionen är att skapa så mycket mervärde för våra beställare att vår förvaltning alltid är det självklara valet för kunden, säger Anders Larsson, VD på BRA Förvaltning AB.

BRA Förvaltning AB skall precis som sitt moderbolag verka på den västsvenska marknaden med Göteborg och kranskommuner som huvudarena, och på sikt även Stockholm med kranskommuner.

BRA AB är ett framåtföretag med medarbetare som har mångårig erfarenhet och rutin. Vår målsättning är att genom affärsmässighet, kompetens, korta beslutsvägar och engagerade medarbetare ge våra kunder en slutprodukt som uppfyller kundens förväntningar. Samtidigt sätter vi stor vikt vid att uppfylla gällande krav vad gäller lagar, förordningar, miljö och energi. Vi arbetar aktivt med kunden i alla skeden av projektet för att på så sätt skapa ett bra förhållande och ett projekt som uppfyller kundens förväntningar.

Anders Larsson

VD BRA Förvaltning AB 031-89 44 29