Hunddagis med dubbelt syfte

Boxarna är byggda, under disken ligger hundgodiset och på väggen hänger fröknarnas diplom. Hunddagiset TriBus står redo för sina hedersgäster – hundarna!

På onsdag är det högtidlig invigning av Bräcke diakonis nya hunddagis. Även du som tvåbent är då hjärtligt välkommen för att kolla in de sprillans nya lokalerna och för att få höra mer om hur det funkar på vårt hunddagis. För TriBus är så mycket mer än ett hunddagis. Det är nämligen också en arbetsplats där personer med fysiska funktionsnedsättningar har möjlighet att ta sig ut på arbetsmarknaden.

Har ni inte möjlighet att komma på onsdag men känner att ni vill göra ett reportage vid annat tillfälle – tveka då inte att höra av er till oss!

Varmt välkomna!

När: Onsdag den 27/9 kl. 15.00 ­– 17.30

Var: Edvard Rhodes väg 30, Göteborg

Kontakt: Stina Wahl, projektledare, 031-50 25 93 stina.wahl@brackediakoni.se

Johanna Olsson, kommunikatör, 0765 – 03 27 23 johanna.olsson@brackediakoni.se

Hunddagiset TriBus

Hunddagiset TriBus är ett hunddagis med lite extra hjärta. TriBus drivs av Bräcke diakoni och vi som arbetar här har stort intresse och erfarenhet av hundar. Grundtanken i verksamheten är att personer med fysiska funktionsnedsättningar, med ett stort hundintresse, får utbildning och ges möjlighet att göra praktik eller arbetsträna på hunddagiset. Hos oss kan du och din hund både få och ge så mycket mer.

TriBus är ett projekt som finansieras av Arvsfonden och drivs i samarbete med DHR, Förbundet för ett samhälle utan rörelsehinder, och Blå Stjärnans djursjukhus.

”Ett medmänskligare samhälle” – det är Bräcke diakonis vision. Vi bedriver en bred non profit-verksamhet inom vård och omsorg, på flera olika håll i landet. Själva grundtanken är att vi och våra över 1000 medarbetare ska göra nytta där det behövs.