Blogginlägg -

Svensk-amerikanska handelskammaren arrangerade panelsamtal med SAS, Astra Zeneca, Northzone & BrainLit

Den svensk-amerikanska handelskammaren höll i förra veckan ett välbesökt panelsamtal om hur olika branscher hanterar och anpassar sig utifrån rådande pandemi. Deltog gjorde Leif Johansson ordförande i AstraZeneca, Pär-Jörgen Pärson General Partner Northzone, SAS VD och SKFs tillträdande koncernchef Richard Gustafson samt Oliver Moorhouse President BrainLit USA.

Ett mycket intressant samtal fördes mellan deltagarna där SAS av de fyra företagen givetvis drabbats hårdas av pandemin medan exempelvis riskkapitalbranschen snarare har haft goda dagar, genom påskyndandet av den digitala omställningen och att gamla mönster kunnat ifrågasättas på ett sätt som inte varit möjligt tidigare. BrainLit deltog i samtalet utifrån den stora uppmärksamhet bolaget fått under pandemin då medarbetares hälsa och välbefinnande alltmer kommit i fokus, samt att arrangören önskade få Oliver Moorhouses erfarenheter från att växa ett scale-up-bolag då fysiska möten nästintill reducerats helt. Panelsamtalet fördes i en mycket transparent och givande anda där alla fyra deltagare generöst bjöd på erfarenheter från fjolåret och prognoser för utvecklingen under 2021.

BrainLits patenterade lösning BioCentric Lighting™ kommer ju till rätta med problemet som uppstår p.g.a. all den tid som spenderas inomhus i vårt moderna leverne där vi utsätts för ett statiskt ljus – till skillnad från det naturliga varierande ljuset – vilket över tid gör att vår vår dygnsrytm kommer i otakt och vår hälsa försämras. BioCentric Lighting återskapar naturligt ljus i all dess mångfald, för att hjälpa våra kroppar att fungera normalt under dygnet. Många olika studier visar att dynamiskt ljus såsom BioCentric Lighting medför bättre sömn och minskar därmed risken för en lång rad sjukdomar.

• Arbetsmiljö