Varberg tar hjälp av Brandwork för att tydliggöra sitt varumärke

Varbergs kommun har valt Brandwork som samarbetspartner för att utveckla Varbergs varumärke. Uppdraget omfattar både kommunen som organisation och Varberg som platsvarumärke.

Varberg har genom Vision 2025 siktet inställt. Med nytänkande, framåtanda, kunskap och mod skall Varberg bli Västkustens kreativa mittpunkt. Med hjälp av ett tydligare varumärke skapas en starkare bild av vad Varberg är, och vart man är på väg.

-Brandworks presentation av sin samlade kompetens och föreslagen arbetsprocess ingav förtroende och trygghet i att arbetet kommer att utföras på ett metodiskt sätt som säkerställer att processen uppfyller satta mål, säger Charlott Elisson, kommunikationsstrateg på Varbergs kommun.

Arbetet inleds under november och genomförs under 2015, och omfattar varumärkesstrategi och identitet.

-Det är spännande med en plats som väljer kreativitet som viktigaste visionsbärare, säger Viktor Ehrenberg, Creative Director på Brandwork. Vi är sedan tidigare väl förtrogna med Varbergs förutsättningar, och ser med spänning fram emot arbetet att lyfta fram och tydliggöra Varbergs styrkor och potential, avslutar Viktor.

För mer information:

Viktor Ehrenberg, Creative Director Brandwork

Tel 031 13 45 13, 0707 99 86 99, E-post viktor.ehrenberg@brandwork.se

www.brandwork.se

Charlott Elisson, Kommunikationsstrateg, Kommunstyrelsens förvaltning

Tel 0340-881 13, 073-323 64 82, E-post charlott.elisson@varberg.se

www.varberg.se

• Media, Communication

• kreativ
  • kommun
  • media
  • communication
  • branding
  • varumärke
  • kommunikation

OM BRANDWORK

Brandwork är en strategisk design- och kommunikationsbyrå. Vi utvecklar varumärken och koncept som både får hjärtat att slå lite snabbare och levererar konkret nytta. Från vår studio i Göteborg åstadkommer vi förändring för kunder i hela världen..

OM VARBERG

Varberg har unika möjligheter med sitt läge, havet och naturen. Varbergs folkmängd ökar stadigt precis som turism och tillresande arbetstagare. Med Vision 2025 ska Varberg utvecklas till ”Västkustens kreativa mittpunkt”.