2012 års årgång slut i vårt lager

I september 2013 släppte vi knappt 9000 flaskor iscider från skörden 2012 på den svenska marknaden. Förväntningarna var stora. Släppet hade föregåtts av fina recensioner och inte minst vi själva var spända på att se hur Sverige skulle ta emot något så udda, inte bara i en kategori, cider, som är otroligt missförstådd utan också var något så otrendigt som ett sött vin.

Nio månader senare, med något slags facit i hand, så kan vi inte beskriva de gångna nio månaderna som något annat än överväldigande. Svenska restauranger och svenska folket har omfamnat Brännland Iscider fullt ut och vi har redan fått skicka de första flaskorna till handlare och restauranger utanför Skandinavien.

Nu är det slut i vårt lager. Systembolaget har flaskor kvar på hylla i ett antal butiker runtom i Sverige (artikelnummer 2918) men när de är slut så får vi och ni vänta till i september i år då vi preliminärt planerar att släppa 2013 års årgång som fortfarande jäser.

Vi arbetar vidare för att även fortsatt möta det förtroende som visats Brännland Iscider och hoppas att alla ni som har druckit och älskat vår iscider fortsätter att göra det. Tack.

/Brännland Cider