Brännland Iscider Fatlagrad 2013 i Systembolagets beställningssortiment

Från och med idag den 7:e juli finns Brännland Iscider Fatlagrad 2013 i Systembolagets beställningssortiment. Artikelnumret är 76345 och priset är 149 kr. I dagsläget har vi bara tillgängliggjort drygt 200 flaskor. Fatlagringen adderar ytterligare några lager av doft och smak till iscidern som får ett djup och en integration som vittnar om ett dessertvin med stor lagringsduglighet väl lämpat för samma klassiska kombinationer som en Sauternes eller ett klassiskt Eiswein klarar av. Klassiska sommar-desserter med frukt och bär, gåslever eller som en njutning i sig. Den här flaskan är också en perfekt present tillsammans med ett par La Pomme glas, formgivna av Ingegerd Råman för Brännland Cider.

Länk till Systembolaget och Brännland Iscider Fatlagrad 2013.

Länk till webshopen och iscider-glaset La Pomme.

Ha en fantastisk sommar!

Brännland Cider producerar iscider och cider på 100% svenska äpplen för en nationell och internationell marknad. Bolagets första årgång Brännland Iscider, ett isvin producerat på äpplen med sitt historiska ursprung i Kanada, släpptes 2012 och under 2015 släpptes Brännland Cider P, en helt ny och utpräglat svensk pärlande cider. Produktionen är förlagd i utanför Umeå i Västerbotten.