Bredablick växer ur sina lokaler – bygger till för fortsatt expansion

Bredablick har expanderat stadigt sedan starten för drygt 10 år sedan. Nu bygger de ut sina lokaler på Saltimporten i Malmö för att få plats att fortsätta växa in i framtiden. Här byggs kontorsplatser, matsal och mötesrum i flera etapper, där den första delen har inflyttning under våren 2020.

– Det är ett långvarigt projekt då det är stora ytor som ska byggas om samtidigt som verksamheten pågår som vanligt både för oss och andra hyresgäster, säger Jimmy Törnqvist, byggprojektledare på Sustend AB, ett bolag i Bredablickgruppen.

Flerfaldiga gasellföretaget Bredablick växer så att det knakar och sprakar! Och bygger därför nu ut sina befintliga kontorslokaler. De nya lokalerna kommer att ge företaget ytterligare 520 kvadratmeter i anslutning till de nuvarande lokalerna – som börjar bli trångbodda. Verksamhetens olika delar växer genom framgångsrika strategier och en långsiktig relation till kunderna. Verksamhetens huvudfokus är fastighetsförvaltningen, där fastighetsägare får hjälp och stöd med både ekonomisk och teknisk förvaltning. Andra områden företagsgruppen växer inom är Facility Management via bolaget Bredablick Facility Services samt inom byggprojektledning genom Sustend. Med stor vikt på hög kvalitet bygger Bredablick varaktiga relationer till sina kunder.

– Vi är bra på det vi gör och vår kompetenta personal har lång erfarenhet av branschen. Våra medarbetare väljer dessutom att stanna kvar hos oss länge, vilket skapar en varaktighet och trygghet för våra kunder, säger Jimmy Törnqvist.

Plats för ytterligare expansion

Projektet med renoveringen av de nya lokalerna påbörjades i slutet av sommaren 2019 och väntas stå klart till våren 2021. Det är ett omfattande arbete att anpassa lokalerna efter Bredablicks behov, samtidigt som den dagliga verksamheten rullar på som vanligt. De nya lokalerna ska spegla Bredablicks värderingar och göra plats för fortsatt expansion under hela 20-talet. Företagsfärgerna svart och gult kommer att vara genomgående i hela kontoret, med inslag av ljusare färger i grått, grönt, rosa och ljusare gul.

– Vi är ett ungt och kaxigt företag som vet att vi är bra på vad vi gör, vilket ska framgå i inredningen. Samtidigt vill vi skapa en hemtrevlig känsla för våra medarbetare, som ska göra det ännu roligare att gå till jobbet. De ska känna att detta är en plats där de kan utvecklas och skapa vänner för livet, säger Jimmy Törnqvist.

Medarbetare delaktiga i projektet

Ombyggnationen sköts av koncernens egna byggprojektledare som lägger stort fokus på delaktighet. Alla avdelningar har fått göra sina röster hörda i renoveringen, för att få ett så bra slutresultat som möjligt. För att förmedla de känslor och uttryck som efterfrågas har arkitekter sedan rådfrågats om hur detta bäst uppnås i inredning och färgval.

– Ju mer lyhörda vi är i början desto bättre blir det i slutändan. När våra medarbetare delar med sig av vad de tycker är en bra arbetsmiljö och vad de behöver för att trivas på jobbet kan vi skapa en bättre arbetsplats där personalen känner sig som hemma och presterar på topp, avslutar Jimmy Törnqvist.

• Malmö

Bredablickgruppen levererar kvalitetslösningar inom förvaltning, projektledning samt facility services. Vi är ca 300 anställda som representerar Bredablick runt om i landet. Ett modernt alternativ i en annars traditionell bransch.

Jimmy Törnqvist

Byggprojektledare Sustend AB 0739-202355