Bredbandsbolaget ökar satsning på underhållning

Nu lanserar Bredbandsbolaget en ny underhållningsportal som även är öppen för kunder hos andra bredbandsleverantörer. Till den nyinrättade tjänsten som försäljningschef för portalen har Sandra Miller rekryterats från TV4. I samband med lanseringen utökas tjänsteutbudet inom både spel, musik, film och tv. – Underhållning är en av de viktigaste drivkrafterna bakom utvecklingen av internet. Vi vill ha det intressantaste utbudet av lagliga tjänster. Underhållning förutsätter ordentlig bandbredd, vilket vi länge har investerat i, säger Lars Andersson, försäljnings- och marknadsdirektör på Bredbandsbolaget. På musikområdet utvecklas tjänsterna även utanför nätet. Förutom nedladdning av låtar och videos, har portalbesökarna till exempel en unik möjlighet att vara med och påverka vilka som spelar på Hultsfredsfestivalen genom rösta fram årets ”rookie-band”. Tävlingen pågår på Bredbandsbolagets webbplats fram till den 16 april. – Efter att ha ansvarat för Idolkonceptet på TV4 är jag övertygad att Bredbandsbolagets satsning på musik, tävlingar och nöje är helt rätt, säger Sandra Miller, försäljningschef för underhållningstjänster på Bredbandsbolaget. När det gäller e-sport är tävlandet det centrala. Från första dagen Spelarenan lanserades i december 2005 har intresset varit överväldigande. På drygt ett kvartal har 20 000 besökare spelat mer än 300 000 gånger, av vilka 30 000 är matcher i olika e-sport-turneringar. Spelarenan är en central del i underhållningsportalen och ett antal nya tjänster kommer att lanseras under våren. Ytterligare en form av bredbandsnöje är film och tv, där Bredbandsbolaget bland annat kommer att satsa mer på kultfilmerna från 60- och 70-talet som bidrog till myten om den svenska synden, tillsammans SF Anytime. Kultfilmerna har väckt stort intresse. Kärlekens språk från 1969 har till och med klättrat upp på 20-i-topp-listan. För ytterligare information Lars Andersson, försäljnings- och marknadsdirektör Bredbandsbolaget, 070-753 00 00, 08-506 983 41 Bredbandsbolaget erbjuder bredband med höga hastigheter för internetaccess, telefoni, digital-tv och andra tjänster. Företaget är Sveriges största bredbandsleverantör efter Telia, med mer än 350 000 privatkunder och över 11 000 företagskunder. Bredbandsbolaget är också Sveriges största leverantör av bredbandstelefoni, med drygt 100 000 privatkunder. Företaget grundades 1998 och har 290 anställda. Bredbands ägs till 100 procent av Telenor. Se www.bredbandsbolaget.se för mer information.