Brevo välkomnar EDB ErgoGroup till brevolutionen

Brevo fortsätter kampen för pappersfri post. Nu ställer sig EDB ErgoGroup SYSteam, en av nordens ledande IT-aktörer, på Brevos sida för ett pappersfriare Sverige och börjar använda Brevos digitala postlösning. - Vi är väldigt stolta och glada över att EDB ErgoGroup blir en del av Brevofamiljen säger Håkan Nydén, VD för Brevo.

EDB ErgoGroup ASA är en av Nordens ledande IT-aktörer med cirka 10 000 anställda och en årlig omsättning på närmare 16 miljarder SEK. EDB ErgoGroup börjar inom kort att använda Brevos digitala postlösning, och är tillsammans med en handful andra företag pionjärer i brevolutionen.

- Brevo är en unik tjänst som passar perfekt med EDB ErgoGroup:s önskan att hjälpa våra kunder att effektivisera sin verksamhet. Med Brevo kan våra kunder erbjuda sina kunder ännu bättre service samtidigt som de sänker sina kommunikationskostnader radikalt. Att tjänsten bidrar till en bättre miljö är dessutom ett jätteplus”, säger Niklas Törnqvist, som är affärsområdeschef för Informationslogistik på EDB ErgoGroup.

- Vi är mycket stolta och glada över att EDB ErgoGroup, som är ett av Nordens största IT-företag med över 250 kunder bara inom informationslogistik i Sverige, har valt Brevo som samarbetspartner för digital distribution av postala försändelser. För oss och våra mottagare betyder samarbetet att antalet distribuerade försändelser fortsätter att öka samtidigt som EDB ErgoGroup:s kunder minskar sina porto- och utskriftskostnaderna, säger Håkan Nydén, VD för Brevo.

Brevo
Björn Junge, Marknadschef, +46 (0) 70 575 34 51