FOREX Bank väljer Brevo för att skicka kontoutdrag och fakturor elektroniskt - stor efterfrågan på att få brev digitalt

FOREX Bank blir ny kund till Brevo, förbättrar servicen till och stärker relationen med sina kunder.

–      Brevo är en nytänkande och lättanvänd tjänst som gör att vi kan erbjuda våra kunder bättre service och tillgänglighet inom post. Tack vare att vi kommer skicka kontoutdrag och fakturor elektroniskt, så får vi snabbare och säkrare leverans mot kund samtidigt som inverkan på miljön minskar, jämfört med om vi hade använt traditionell papperspost, säger Tobias Hertzman, produktägare på FOREX Bank. Vi hoppas komma igång med tjänsten under första kvartalet 2012.

–      Vi ser en stor efterfrågan från våra kunder på att få sina brev levererade digitalt, säger Tobias Hertzman. Kommunikationen blir snabbare, mer tidseffektiv och tryggare.

–      Att FOREX Bank väljer Brevo är ett kvitto på att vår tjänst möter de höga krav på säkerhet och snabbhet som en bank ställer, och vi är glada för det förtroendet, säger Björn Junge, marknadschef för och grundare av Brevo.

Brevo är fristående från alla postoperatörer och samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Verksamheten startade den 16 mars i år. Över 100 000 privatpersoner har idag aktiverat en egen Brevo. Brevo räknar med att en miljon svenskar kommer att ha en egen Brevo om cirka ett år.

–      Vi går mot ett allt mer digitaliserat samhälle där säker elektronisk kommunikation ersätter papperspost i allt större utsträckning, säger Björn Junge.

Till andra anslutna företag som är avsändare i Brevo hör bland annat UC, Skandia och Haparanda kommun och till återförsäljarna hör bland annat EDB, StroedeRalton och Parajett.

För mer information vänligen kontakta:
Björn Junge, marknadschef och grundare Brevo
Telefon: 070 - 575 34 51
E-post: bjorn.junge@brevo.se

Tobias Hertzman, produktägare FOREX Bank
Telefon: 072 - 733 70 01
E-post: tobias.hertzman@forex.se

• Innovationer, uppfinningar

• forex
  • avsändare
  • säker kommunikation
  • papperspost

Brevo är en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och gratis digital brevlåda på Internet. För mottagarna går Brevo lätt att komma åt, oavsett var i världen man befinner sig. All post samlas i ett personligt e-arkiv på nätet. Företag, myndigheter och organisationer kan därmed på ett enkelt, säkert och miljövänligt sätt skicka brev digitalt till privatpersoner. Avsändarna sparar portokostnader, kundkommunikationen förbättras, transporterna blir färre och pappersanvändningen minskas, jämfört med vanlig papperspost.  Brevo är en oberoende aktör och har kontor i Stockholm. Läs mer på http://avsandare.brevo.se

FOREX Bank är sedan 1965 Nordens marknadsledare på resevaluta. Sedan mitten av år 2003 erbjuds även ett växande utbud av andra banktjänster; inlåning, utlåning, betalningsförmedling, kassaservice samt kredit- och betalkort. FOREX Bank finns på över 120 centralt belägna platser över hela Norden och på internet www.forex.se och telefon: 0771-222221.