Logica inleder samarbete med Brevo för miljövänlig och effektiv kommunikation

Logica, ett av Sveriges största IT-tjänsteföretag, har inlett ett samarbete med Brevo för att minimera volymen pappersutskick som företaget gör för sina kunders räkning idag.

–      Vi är väldigt glada över att få Logica som ny samarbetspartner, det är ett strategiskt viktigt samarbete för oss, säger Björn Junge, marknadschef och grundare av Brevo.

Brevo är ett svenskt företag som tillhandahåller en webbtjänst som ger alla svenska medborgare över 15 år tillgång till en säker och digital brevlåda på Internet. Det är en molntjänst som gör att användarna kan ta emot sin post när som helst, var helst de befinner sig i världen.

Brevo gick i drift den 16 mars 2011 och är fristående från alla postoperatörer, Brevo samarbetar med de flesta ledande utdataföretagen i Sverige. Antalet mottagare växer snabbt och inom ett år räknar Brevo med att närmare en miljon svenskar har aktiverat sin Brevo.

–      Många företag har länge velat kommunicera med sina kunder på ett mer miljövänligt sätt, men säkerhetsfrågan har alltid varit en alltför hög tröskel. Nu finns alternativet, digital kommunikation som sparar på miljön utan att riskera säkerheten. Brevo medför dessutom stora portobesparingar samtidigt som det skapar förutsättningarna för att stärka kunddialogen, säger Björn Junge, marknadschef och grundare av Brevo.

Till andra återförsäljare av Brevo hör bland annat EDB, StrodeRalton, Parajett och KGM. Till de företag som är anslutna avsändare i Brevo hör bland annat UC, Skandia, FOREX Bank, SSF och Haparanda Kommun.

För mer information vänligen kontakta:
Björn Junge, marknadschef och grundare Brevo
Telefon: 070 - 575 34 51