St1 första bensinbolaget att ansluta sig som avsändare i Brevo

Förenklar vardagen för sina kunder och bidrar till minskade CO2-utsläpp

–      St1 är ett företag i ständig utveckling med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Brevo är ett självklart val för oss eftersom vi vill kommunicera med våra kunder på deras villkor samtidigt som vi bidrar till att minska CO2-utsläppen, säger Erica Samuelsson, marknadschef på St1.

Brevo är en gratis webbtjänst som ger alla med ett svenskt personnummer över 15 år tillgång till en säker digital brevlåda på Internet. Som mottagare i Brevo kan man ta emot, hantera och lagra viktig post som man annars skulle få i sin fysiska brevlåda. Med Brevo kommer man åt viktiga handlingar när man vill t.ex. via en smartphone. Betalningen av fakturor underlättas och man slipper dessutom komma ihåg en mängd lösenord för att logga på avsändarnas olika e-tjänster, t.ex. för att få fördjupad information.

–      Att stärka dialogen med mottagarna är ofta förknippat med ökade kostnader. Med Brevo är det precis tvärtom, vi kan göra stora kostnadsbesparingar samtidigt som vi förenklar vardagen för våra mottagare, säger Erica Samuelsson, marknadschef på St1.

–      Vår affärsidé är att spara tid åt våra mottagare genom att förenkla deras administration och dialog med olika leverantörer, myndigheter och organisationer, samtidigt som vi minskar kommunikationskostnaden för våra avsändare och bidrar till lägre resursförbrukning. Därför är vi mycket glada för att St1 är med och driver på utvecklingen av den här nya säkra och spam-fria kommunikationskanalen, säger Håkan Nydén, VD för Brevo.

För mer information vänligen kontakta:

Björn Junge, Marknadschef & Grundare, Brevo
Telefon: 070 - 575 34 51
E-post: bjorn.junge@brevo.se

Erica Samuelsson, Marknadschef, St1
Telefon: 08 555 483 06
E-post: erica.samuelsson@st1.se

St1
är ett företag i ständig utveckling med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Sedan december 2010 ingår större delen av Shells svenska verksamhet i St1. Stationsnätet i Sverige består av 600 St1- och Shell-stationer varav 300 är automatstationer med lågt pris och ett hundratal som är lämpliga för tung trafik. St1 arbetar aktivt med att utveckla moderna energilösningar för att minska utsläppet av CO2. I Finland tillverkar de redan idag etanol i egna anläggningar enligt vår patenterade metod. Ambitionen är att utmana gamla sanningar, modernisera och effektivisera för att kunna erbjuda produkter till konkurrenskraftiga priser.